• time : 00:00
  • Date : Mon Oct 24, 2016
شهــردار بابل تأكید كرد لزوم ترویج فرهنگ مطالعه كتاب‌های قرآنی در جامعه

شهــردار بابل تأکید کرد لزوم ترویج فرهنگ مطالعه کتاب‌های قرآنی در جامعه


  

   

   شهردار بابل گفت: فرهنگ مطالعه کتاب‌های معنوی و قرآنی در جامعه ترویج شود .

به گزارش روابط عمومی شهرداری بابل، حسین بیژنی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز در مصلای جمعه بابل، اظهار کرد: نویسندگان، علماء و معلمان به عنوان بزرگ‌ترین معلم انسان‌ها و کتاب به عنوان معلم دوم انسان است .

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی به‌ ویژه جنبه‌های معنوی کتاب‌های قرآنی بر کسی پوشیده نیست، افزود: نباید کتاب به ‌ویژه کتاب‌های قرآنی به عنوان یک ابزار دیده شود و از کتاب برای رفع خستگی و کسالت استفاده شود .

شهردار بابل با اشاره به اینکه کتاب غذای روح بشر است، تصریح کرد: باید با اهدای کتاب به عیادت بیمار رفته و به این طریق فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج کنیم .

این مسؤول با اشاره به اینکه جامعه ما روز به روز به سمتی می‌رود که ارزش کتاب‌خوانی کم اهمیت شده است، خاطرنشان کرد: از همه همکاران و خانواده‌ها انتظار داریم از تمام ابزاری که در اختیار دارند برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده کنند .

بیژنی با اشاره به اینکه نباید کتاب‌خوانی به عنوان سرگرمی بلکه ابزاری باشد برای رسیدن به علم، فهم و درک درست نسبت به موضوعات مختلف، افزود: این نمایشگاه در راستای آشنایی با فرهنگ قرآنی، کتاب و کتاب‌خوانی افتتاح شده است .

وی ادامه داد: با تأکید امام جمعه بابل، اعضای شورای شهر و پیگیری مدیر نمایشگاه جلسات مختلفی درباره برگزاری این نمایشگاه در شهرداری بابل برگزار شد و شهرداری به وظیفه خود در راستای حمایت از این نمایشگاه عمل کرده است .

شهردار بابل با اشاره به اینکه علوم، معلومات، ابتکارات و اکتشافاتی که در جمهوری اسلامی انجام شده به واسطه کتاب‌خوانی و بهره‌گیری از آموزه‌های معنوی کتاب‌های قرآنی بوده است، یادآور شد: در مهندسی معکوس در دفاع مقدس، همکاران با حضور در کتابخانه‌های کشورهای دیگر صفحه به صفحه ساخت تسلیحات نظامی را مطالعه بعد در کشور پیاده می‌کردند .

بیژنی با اشاره به اینکه استفاده از ابعاد فرهنگی کتاب در مراسمات و جلسات ضروری است، گفت: بنا به تصویب شورای شهر بابل، امسال در فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های محلات، کتابخانه‌های شهرداری و واحد فرهنگی شهرداری به کتاب‌های فرهنگی و معنوی تجهیز می‌شوند.



 
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags