شهردار بابل خبرداد:
بهینه سازی پسماند و بهبود عبور و مرور شهر بابل با جذب اعتبار 10 میلیارد ریالی
مدیریت پسماند و بهبود عبور و مرور شهر بابل با جذب اعتبار 10 ميليارد ريالی از سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور بهینه سازی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداری بابل اين خبر را مهندس فرهاد عسکری شهردار بابل اعلام كرد و افزود: مدیریت پسماند به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری بابل همواره مطرح بوده و افزایش روزافزون حجم پسماند ها و تنوع و گوناگونی آن ها بر پیچیدگی شرايط و نحوه جمع آوری و دفع آن ها بویژه در شهرهای شمالی کشور می افزاید.
وی افزود: تصویب قانون مدیریت پسماندها که بر اساس آن شهرداری ها در محدوده شهر ها برای اولین بار قانوناً و رسماً بعنوان ارگان مدیریت کننده پسماند های خانگی شناخته شدند می تواند بعنوان یکی از گام های مهم در راه ارتقاء وضعیت مدیریت پسماندها در سطح کشور باشد.
مهدس عسکری خاطر نشان کرد: اقدامات شهرداری ها به تنهایی نمی تواند ثمربخش بوده و مواردی همچون تغییر الگوی مصرف مردم، استفاده از نیروهای متخصص، تجهیز ناوگان جمع آوری و حمل و نقل پسماند، مکان یابی مناسب براساس معيارهاي بهداشتي و انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی و یافتن سیستم های مناسب دفع پسماند در بهبود وضعیت مدیریت مواد زائد جامد در شهر ها ضروری می باشد.
وی همچنین نقش شهروندان در به ثمر رسیدن طرح های مدیریت پسماند را بسیار مهم برشمرد و خواستار مشارکت و همکاری بیشتر شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا که از طریق شهرداری در محلات صورت می گیرد شد.
شهردار بابل همچنین به کمبود اعتبار لازم جهت اجرای طرح های مدیریت پسماند اشاره کرد و ادامه داد: در ملاقاتی که مدیریت و مسئولین شهری بابل با معاونت توسعه منابع و پشتيباني و مديران سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور داشتند 10 ميليارد ريال اعتبار جهت مديريت پسماند و بهبود عبور و مرور به شهرداري بابل اختصاص داده شد.
وی ضمن تقدیر از پیگیری مسئولین شهرستان بابل اذعان داشت: تلاش مهندس حسين نيازآذري نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي در جذب اين اعتبار قابل تقدیر است.