• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ 
مهندس كبود شهـردار بابل: شهـرداری بابل برای ایجاد شـور و نشاط شهـروندان بابلی مصمم است.

مهندس کبود شهـردار بابل:

شهـرداری بابل برای ایجاد شـور و نشاط شهـروندان بابلی مصمم است.


شهردار بابل در آیین افتتاح پنجمین جشنواره گل و گیاه در بابل که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بابل و تنی چند از مسئولین استانی  و شهرستانی در بوستان نوشیروانی بابل برگزار شد گفت : شهرداری بابل برای ایجاد شور و نشاط و بالندگی شهروندان بابلی بسیار مصصم است و برپایی پنحمین جشنواره گل و گیاه در این شهر جلوه ای از آن است.

وی بیان داشت: یکی از مطالبه اساسی شهروندان داشتن آرامش محیط شهری است که شهرداری بابل برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد.

شهردار بابل افزود :جشنواره گل و گیاه که از سال 92 با 40 غرفه در بابل آغاز شده خوشبختانه سیر تکاملی را طی کرده و امسال به نحو مطلوبی با یکصد و 11 غرفه برپا شده است.

مهندس محسن کبود فیروزجایی، هدف از برپایی این جشنواره را حمایت ازتولید کنندگان گل و گیاه بیان کرد و افزود: در آستانه عید نوروز با برپایی این جشنواره به استقبال عید نوروز می رویم و شهروندان بابلی می توانند در این جشنواره نیازهای گل و گیاهی خود را تامین نمایند.

وی افزود: امروز یکی از دغدغه های اصلی کشور صادرات غیرنفتی است لذا تولید، عرضه و صادرات گل می تواند در رونق اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد.و ما این جشنواره را یک فرصت بسیار مطلوب برای شهرستان بابل می دانیم.

شهردار بابل بیان داشت: بسیار علاقمندیم که با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر بابل و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی جشنواره گل و گیاه بابل را از جایگاه ملی به بین المللی ارتقاء دهیم.

مهندس کبود خاطرنشان ساخت: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا از ظرفیتهای خوب گل وگیاه در شمال کشور برای توسعه و رونق اقتصادی شهر و کشور خودمان بهره ببریم.

شهردار بابل از همه عزیزانی که در برپایی پنجمین جشنواره گل وگیاه در بابل تلاش کردند صمیمانه قدردانی کرد.

سید محمد محمدی تاکامی مدیر کل دفتر امور شهری و شورای های استانداری مازندران در این مراسم خاطرنشان ساخت :برپایی چنین جشنواره های گل و گیاه در شهرستانها بسیار حائز اهمیت است. و امیدواریم تمامی شهرها با تاسی از این حرکت زیبا در برپایی چنین جشنواره های گل و گیاه تلاش کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرهای ما در مازندران از فقر فضای سبز رنج می برند و همه ما باید تلاش کنیم تا سرانه فضای سبز را در شهرهای مازندران افزایش دهیم.

تاکامی افزود : امروز باید از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل قدردانی کنیم که چنین جشنواره زیبا را در بابل برپا کردند.


رجب ملایی : رئیس شورای اسلامی شهر بابل در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی گل و گیاه بیان داشت : امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه ما گسترش فضای سبز است. و شهروندان ما باید با گل و گیاه پیوند مستحکمی برقرار کنند.

ملایی ادامه داد : ویژگی ممتاز این دوره از جشنواره گل و گیاه این است که بخش خصوصی ورود جدی پیدا کرد و این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی افزود : یکی از اهداف مهم این جشنواره علاوه بر بهرمندی شهروندان این است که از این ظرفیت استفاده کنیم تا سرانه فضای سبز شهری خودمان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد : تولید کنندگان گل و گیاه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و با عرضه تولیدات ارزشمند خود زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل در این مراسم گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید حمایتهای بسیار خوبی برای تولید کنندگان در نظر گرفته است که این امر نشان دهنده ان است که دولت برای ارتقاء و رونق تولید پایدار بسیار مصمم است.

فرماندار بابل ولی زاده افزود : ایران در تولید گل و گیاه رتبه 17 جهان را دارد اما متاسفانه به خاطر بالا بودن هزینه تولید در صادرات این محصول رتبه خوبی نداریم. که همه ما و تولید کنندگان باید تلاش کنیم تا هزینه تولید گل و گیاه کاهش پیدا کند تا قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم.

فرماندار بابل خاطرنشان ساخت : خوشبختانه مازندران در تولید گلهای آپارتمانی در کشور رتبه نخست را دارا می باشد و این امر یک ظرفیت مطلوب برای استان مازندران است.

 ولی زاده ادامه داد : امروز برند سازی ، و بسته بندی محصولات بسیار اهمیت دارد و تولید کنندگان ما باید با آشنا بودن به علم روز تولید محصول خود را کیفی کنند و از طرف دیگر برای مدرن سازی گلخانه های خود تلاش کنند.

پنجمین جشنواره گل و گیاه بابل از دوم الی پنچم اسفند با حضور تولید کنندگانی از تهران، یزد، سمنان، خراسان رضوی، کرج و دیگر استانهای کشور در قالب یکصد و 11 غرفه در بوستان نوشیروانی بابل برپا است.






  

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها